Nowoczesne technologie w edukacji regionalnej – tematyczne trasy po Rzeszowie

 

 Co zrobić, aby nowe technologie stały się narzędziem do budowania świadomego społeczeństwa?

Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Monika Drzymała, pracownik Wydziału Pedagogicznego w Katedrze Pedagogiki Medialnej. Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ze specjalnością edukacja medialna. W latach 2012-2014 pełniła funkcję trenera wewnętrznego oraz koordynatora ds. szkoleń w ramach ogólnopolskiego programu Stowarzyszenia WIOSNA – AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI. Przez kilka lat prowadziła warsztaty z zakresu metod efektywnej nauki dla dzieci i młodzieży z województwa podkarpackiego.

DSC00234

Ostatnio zrealizowała inspirujące zajęcia z naszymi seniorami, prezentując bardzo ciekawy projekt  LABA, którego nadrzędnym założeniem jest odkrywanie miejsc i postaci związanych z historią i kulturą regionu rzeszowskiego poprzez zabawę. Głównym produktem projektu są SPACEROWNIKI LABA, które stanowią nową formę dydaktyczną wykorzystującą nowoczesne technologie w edukacji regionalnej. Są to tematyczne trasy po Rzeszowie opracowane w formie Spacerowników LABA wzbogaconych o mapki z QR kodami, które skrywają zagadki gry miejskiej. Projekt powstał w Fundacji Rzeszowskiej, w której Monika Drzymała realizuje swoje pasje technologiczne.

 

Pani Monika lubi kreować rzeczywistość, nie tylko wirtualną, poprzez wyszukiwanie koncepcyjnych rozwiązań codziennych problemów. Jest współpracownikiem Fundacji Rzeszowskiej, którą tworzą pasjonaci odkrywający historię i dziedzictwo regionalne.  Od ponad trzech lat współtworzą kulturę i wpływają na rozwój tożsamości kulturowej. Poprzez realizację projektów formułują przestrzeń, w której pasja, chęć współpracy, rozwijania talentów i realizacji nowatorskich rozwiązań łączy w działaniu ludzi identyfikujących się z regionem podkarpackim, a w szczególności miastem Rzeszów. Do dotychczasowych projektów zaliczyć można: filmowe opowieści dokumentalne, wystawy, gry miejskie, inicjatywy społeczno-artystyczne, słuchowisko, publikację albumu, stworzenie Rzeszowskiego Archiwum Społecznego.

 

W obszarze projektu LABA do tej pory powstały 4 ścieżki:

1. Śladem Edwarda Janusza – ścieżka prezentująca Rzeszów z lat galicyjskich i nawiązująca do fotograficznego dziedzictwa zakładu E. Janusza;

2. Śladem mniejszego braciszka św. Franciszka – ścieżka prezentująca dzieciom miejsca i obiekty w centrum Rzeszowa poprzez przygody ptaszka Klemensa poszukującego serca miasta;

3. Wyprawa lisa – ścieżka prezentująca przyrodniczą stronę osiedla Staromieścia i gen. Grota Roweckiego;

4. Śladem Freda Zinnemanna – ścieżka prezentująca Rzeszów z początków XX wieku, kulturę żydowską i postać Freda Zinnemanna.

 

Gratuluję Pani Monice Drzymale dotychczasowych sukcesów, życząc kolejnych wspaniałych pomysłów oraz zadowolenia z pracy ze studentami. Pani Monika prowadzi zajęcia z technologii informacyjnych zarażając wszystkich swoją pasją w obszarze mediów cyfrowych.

 

 

Tekst: Prof. UR dr hab. Marta Wrońska

Zdjęcie: pobrane ze strony Fundacji Rzeszowskiej

 

 

This entry was posted in Aktualności. Bookmark the permalink.