dr Magdalena Wasylewicz

adiunkt

w Katedrze Pedagogiki Medialnej

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Katedra Pedagogiki Medialnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 RZESZÓW

tel. 17 8721822

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

  • pedagogika medialna;
  • pedagogika wczesnoszkolna;
  • opieka i wsparcie dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w obszarach oddziaływań pedagogicznych oraz logopedycznych (diagnoza, terapia);
  • komunikacja interpersonalna, masowa, sieciowa.

 

 

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

  • praca naukowo-dydaktyczna na Wydziale Pedagogicznym;
  • pedagog i logopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

 

 

WYBRANE PUBLIKACJE:

Autorka książki: „Uwarunkowania umiejętności czytania informacji wizualnej”, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2011, ISBN 978-83-7338-687-7.

 

  1. Komunikacja międzypokoleniowa a nabywanie kompetencji kluczowych w: I. Pirohova, E. Lukac (red.), Vzdelavanie dospelnych v poznatkovo orientowanej spolocnosti, Presov 2010, ISBN 978-80-555-0152-9.
  2. Kompetencje medialne dorosłych jako istotny komponent komunikacji rodziców z dziećmi w: N. Pikuła (red.) Rodzina podmiotem wychowania i kreatorem komunikacji społecznej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2010, ISBN 978-83-7438-256-4 s. 397-404.
  3. Portale społecznościowe – wirtualne miejsce spotkań e-pokolenia w: Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.), Technologie edukacyjne – tradycja, współczesność, przewidywana przyszłość, Tom I, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2011, s. 103-116, ISBN 978-83-7611-945-0.
  4. Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją w: M. Chodkowska, A. Mach (red.), Pedagogika wobec zagrożeń marginalizacją jednostek, grup i regionów, Wyd. UR Rzeszów 2011, s. 186-192.
  5. Postrzeganie własnej cielesności w kontekście kultury popularnej – zderzenie wymogów przestrzeni medialnej z rzeczywistością w: W. Jakubowski, S. Jaskólska (red.), Kultura mediów, ciało i tożsamość, Wyd. Impuls, Kraków 2011, s. 239-246, ISBN 978-83-7587-654-3.
  6. Uwarunkowania umiejętności czytania informacji wizualnej, Wasylewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2011, ISBN 978-83-7338-687-7.
  7. Przepaść komunikacyjna – czy technologia dzieli pokolenia? (współautorstwo B. Dusza), w: B. Balogowa (red.), Medzigeneracne mosty ustupujeme do roka medzigeneracnej solidarity, Wyd. Uniwersytetu w Preszowie, 2012, s. 449-455, ISBN 978-80-555-0548-0.
  8. Telewizja – międzypokoleniowy most czy mur? (współautorstwo B. Dusza), w: B. Balogowa (red.), Medzigeneracne mosty ustupujeme do roka medzigeneracnej solidarity, Wyd. Uniwersytetu w Preszowie, 2012, s. 356-363, ISBN 978-80-555-0548-0.
  9. Komunikowanie się pokolenia sieci – szansą czy zagrożeniem relacji interpersonalnych, w: T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), „Cyberprzestrzeń i edukacja”, wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012, s. 117-136, ISBN978-83-7780-326-4.
  10. Prowokowane emocje na łamach tygodników opinii, press.pl.
  11. Język dzieci i młodzieży w dobie nowych mediów – charakterystyka zjawiska, w: Marek Lukáč (ed.) Edukácia človeka – problémy a výzvy pre 21. Stornie, Wyd Uniwersytet w Presovie, 2013, s. 274-279, ISBN 978-80-555-0825-2.
  12. Prowokowane emocje na łamach tygodników opinii (współautorstwo G. Polański), w: I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Język mediów, Wydawnictwo Uniwersytetu MCS Lublin 2013, ISBN 978-83-7784-261-4, s. 351-366.
  13. Ja” realne i „Ja” wirtualne – tożsama czy nowa wersja samych siebie?, w: J. Morbitzer i E. Musiał (red.), Człowiek – Media – Edukacja, Wyd. Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków 2013, s. 427-433, ISBN 978-83-7271-832-7.
  14. Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekście języka nowych mediów (współautor M. Zielińska), w: A. Myszka (red.), Głos, Język, Komunikacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2014, s. 111-119, ISBN 978-83-7996-037-8.
  15. Komunikacja pokolenia sieci. Jakość słowa w dobie nowych mediów, w: M. Kułakowska, A. Myszka, Kultura mówienia dawniej i dziś, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2014, s. 293-301, ISBN 978-83-7338-998-4.
  16. Postrzeganie wartości cenionych przez wybrane osoby życia publicznego (współautorzy S. Rębisz, G. Polański), w: I. Hofman, D. Kępa-Figura, Współczesne media wartości w mediach, wartości mediów, tom II Wartości mediów, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2014, s. 213-224, ISBN 978-83-7784-467-0.
  17. Książka papierowa czy elektroniczna – preferencje czytelnicze dzieci i rodziców w dobie ekspansji nowych technologii, w: J. Morbitzer, E. Musiał, Człowiek, Media, Edukacja, Wydawnictwo Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków 2014, s. 362- 372, ISBN 978-83-7271-892-1.
  18. Działania przeciw wykluczeniu cyfrowemu dzieci i młodzieży – edukacyjny aspekt zjawiska, w: Edukacja – Technika – Informatyka, Kwartalnik Naukowy Nr 4 (14) 2015, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
  19. Miejsce i rola Internetu i mediów społecznościowych w przestrzeni edukacyjnej (współautor J. Czopek), w: K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Nowe technologie w kształceniu, Oficyna Wydawnicza Humanis 2015, s.141-158 ISBN 978-83-61991-60-1.
  20. Język (polski?) w komunikacji pokolenia ery mediów w: Danuta Morańska, Marek Walancik, Człowiek i cyberprzestrzeń. Implikacje wielowymiarowe, Wyd. Naukowe WSB, Dąbrowa Górnicza 2016.
  21. Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z – bilans zysków i strat, w: Pedagogika Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas 13/2016, s. 133-142, ISSN 1896-4591.
  22. „Komunikowanie o sobie” w internecie w dobie dominacji ikonosfery, w: Edukacja – Technika – Informatyka, Kwartalnik Naukowy Nr 3(17)2016, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 172-177, ISSN 2080-9069.
  23. Autorytety medialne – starcie czy wsparcie autorytetów realnych współczesnej młodzieży, w: Lubelski Rocznik Pedagogiczny, VOL. 35, Nr 1 2016, Wydawnictwo UMCS, s. 99-110, ISNN 0137-6136.

 

 

This entry was posted in dr Magdalena Wasylewicz. Bookmark the permalink.